top of page
Zoeken

Studentverhaal Nina

Bijgewerkt op: 26 jan. 2023

Het verhaal van Nina

'Tijdens mijn stage ben ik alles te weten gekomen over de paardenracesport in Australië en het ik veel leuke mensen leren kennen'





Kun je iets over jezelf vertellen?

Mijn naam is Nina Wester en ik ben 22 jaar oud. Ik ben vierde jaar student aan de opleiding Bedrijfskunde Agri-food business aan de HAS Hogeschool. Op 9 augustus 2022 ben ik met het vliegtuig naar Australië vertrokken voor 3,5 maand stage te lopen in Melbourne. Hierbij liep ik stage bij het bedrijf Lindsay Park Racing.

Wat voor een stage heb je gedaan in Australië?

Mijn stage duurde 10 weken. Hierbij heb ik full-time bij Lindsay Park Racing gewerkt op het bedrijf. Het bedrijf is een racepaardenstal met 185 paarden in training. Het bedrijf heeft twee locaties in Euroa en Flemington. Op het begin was het wel even wennen natuurlijk, racepaarden zijn natuurlijk heel anders dan de springpaarden. Ik vond het een hele leuke ervaring waarbij ik ook veel over de racesector heb geleerd. Het was een super leuk bedrijf waar hele aardige en leuke mensen werkzaam zijn. Binnen het bedrijf waren er verschillende nationaliteiten. Er waren werknemers uit Australië, Engeland, Ierland, Frankrijk, Nieuw-Zeeland, Denemarken en Nederland. Dit maakte dat er een hele leuke sfeer op de werkvloer hing. Ik vond het erg leuk om deze mensen te leren kennen en we gingen ook met een aantal van het werk samen in het weekend uiteten en naar de pub. Naast het werken heb ik aan mijn onderzoek voor school gewerkt. Mijn opdracht voor school bestond uit een onderzoek naar de duurzaamheid in het voerproces van Lindsay Park Racing.

Heb je nog gereisd na je stage?

Na 10 weken zijn we nog 2,5 week wezen rondreizen langs de oostkust in Australië. Het was erg leuk om de verschillende steden zoals, Melbourne, Sydney en Brisbane te zien. Daarnaast ook de leuke kleine plekjes met hele mooie blauwe stranden zoals Byron Bay en Noosa Heads. Elke stad was weer heel verschillend van elkaar. We hebben veel activiteiten gedaan zoals whale watching, surfen, animal senctury en ook veel gewandeld door de natuurgebieden. Ik vond Australië heel erg leuk en de mensen zijn allemaal zo open en vriendelijk. Ik zou graag nog een keer terug willen naar Australië om de andere mooie plekken te bekijken welke het land te bieden heeft.

9 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page