top of page
Zoeken

Mijn eigen studentverhaal

'Als ik er nu op terug kijk is de tijd zo snel gegaan en wil ik echt nog een keer terug'




Zoals jullie al weten ben ik in 2022 3,5 maand in Australië geweest om stage te lopen vanuit mijn opleiding bedrijfskunde. Ik zit in het vierde jaar van de opleiding Bedrijfskunde en Agri-foodbusiness aan de HAS Hogeschool. Ik heb in Australië 10 weken stage gelopen met Nina bij het renpaarden bedrijf Lindsay Park Racing. LP (zoals wij het noemen) ligt 2,5 rijden van Melbourne en ligt echt in de middle of nowhere.


Mijn stage begon toen we in Melbourne aankwamen na een vlucht van 25 uur, met een tussenstop in Singapore. Ik was wel echt heel moe, want we hadden twee nachtvluchten achter elkaar gehad, met weinig slaap en in Melbourne was het pas 6 uur 's ochtends. We hadden er bewust voor gekozen om eerst 3 dagen in Melbourne te blijven, voordat we naar het stagebedrijf gingen. Zo konden we even uit rusten van de jetlag en de stad verkennen.


Na drie dagen in Melbourne te hebben besteed hebben we de bus gepakt naar Lindsay Park. Lindsay Park ligt in het plaatsje Creightons Creek tussen de bergen. Eenmaal aangekomen werden we opgehaald door Matt. Hij heeft ons naar het huisje gebracht, waar we de komende maanden zullen wonen. Het huis heette 'the dolls house' omdat er alleen meiden wonen. Uiteindelijk klopte dit niet, want we hebben ook met jongens samengewoond haha. Ik heb wel echt een hele leuke tijd gehad in the dolls house. We hebben samengewoond met een Engels meisje, twee Australische meisjes, een Franse jongen en een Nieuw Zeelands koppel. Het was altijd wel gezellig. Zo gingen we samen elke zaterdag naar pub, stoken wel eens een kampvuur aan en hielden filmavondjes. Ook zijn we een paar keer naar echte paardenraces geweest. Hier moesten we heel netjes gekleed naar toe, met een jurk en hakken.


Mijn stage bij Lindsay Park bestond uit 's morgens meewerken op de stal en 's middags aan het onderzoek voor school werken in het kantoor. We moesten elke morgen om 5:00 beginnen met werken. Het werk bestond allereerst uit een uurtje uitmesten van de stallen en daarna de hele morgen het verzorgen van de racepaarden. We moesten ook wel eens met de paarden zwemmen, wat wel bijzonder was. De mensen bij LP hadden wel moeite met het uitspreken van mijn naam. Zo werd ik of Mieka of Mikkie genoemd.


Na 2,5 maand stage te hebben gelopen bij Lindsay Park zijn we terug gegaan naar Melbourne. Hier hebben we eerst nog een tour gedaan langs de Great Ocean Road en de 12 apostelen bezocht. Hierna zijn we door gereden naar Sydney voor drie dagen. We hebben in drie weken veel plekken gezien zoals vier grote steden Melbourne, Sydney, The Gold Coast en Brisbane. Maar daarnaast ook de kleinere plekken, zoals Port Macquari, Byron Bay, Noosa Heads, Fraser Island en Rainbow Beach. Op die plekken hebben we echt heel veel gedaan. Zo hebben we leren surfen, kangoeroes en koala's geknuffeld, veel mooie stranden en plekken gezien, gewandeld in natuurgebieden, walvissen gespot en nog veel meer. Als ik er nu op terug kijk zou ik graag nog een keer terug willen naar de plekken die ik nog niet gezien heb.









2 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page